Villkor vid köp

För att handla på Bollnäs Bilvårds webshop måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. All fast egendom såsom maskiner, kempåläggare o dyl förblir vår egendom tills full likvid erhållits.


Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor inklusive moms.
Registrerade företagskunder ser vanligtvis priser exklusive moms efter att ha loggat in, men tydliggörs alltid i kassan.
Eventuell frakt och avgifter kan tillkomma men tydliggörs alltid i kassan.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.


Kortbetalning

Alla kortbetalningar sker genom DIBS AB. Du kan använda Visakort eller Mastercard. Här tillkommer ingen avgift. Vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Ditt kort/bankkonto belastas sedan i samband med leverans. Observera att vi lagrar inga kortuppgifter och att all hantering av kortinformation hanteras via säker SSL-kryptering samt av bankernas senaste säkerhetsteknik, 3D-Secure. Du kan känna dig helt säker när du handlar med kort hos oss.


Faktura via Klarna

Betalningsvillkor 14 dagar. leverans samt fakturering sker endast till folkbokförd adress.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Villkor Faktura klicka här!


Delbetalning via Klarna

Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du kan handla för 1,000 kr upp till 50,000 kr. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna sammanställer dem på en kontofaktura månatligen.
Effektivränta vid köp om 10,000 kr med 0% ränta i 12 månader är 12,31 %. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna AB inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa.

Enkelt och smidigt
Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet dela upp betalningen och önskad typ av delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt. Klarna AB kommer skicka ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.


Delbetalningsalternativ
Kampanjvillkor (Exempel – kan variera)
3 månader med 0 % ränta
6 månader med 0 % ränta
12 månader med 0 % ränta
24 månader med 9,95 % ränta
36 månader med 9,95 % ränta
Uppläggningsavgift från 95 kr - 295 kr (Exempel – kan variera)
tillkommer samt en aviseringsavgift om 29 kr/mån.
Övrigt Klarna AB på 08-586 126 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se

Villkor Delbetalning Klicka här!


Fraktkostnader

Vi har olika fraktkostnader som alla är baserade på våra speditörers taxa och är beroende på varans vikt och storlek (inkl emballaget). Den verkliga fraktkostnaden visas alltid i kassan.
För vissa produkter kan frakten faktureras i efterhand, men framgår alltid tydligt i produkttexten för den aktuella varan.


Leveranstid

Normalt skickar vi paketet inom 1-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit Din beställning. I de fall en vara måste beställas kan leveranstiden vara något längre. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Eventuella avvikelser får Du i förekommande fall via telefon eller e-post. Givetvis har du då rätt att ändra eller avboka din beställning.


Leveranssätt

Vi använder DHL och Postnord för leverans av paket till privatkunder. I leveransbekräftelsen som Du får när vi skickat paketet hittar Du uppgift om vilket ombud paketet kommer till samt sändningsnummer som gör paketet spårbart. Mindre försändelser kan skickas som brev med Posten (om du väljer detta alternativ i kassan så är försändelsen ej försäkrad och vi tar inget ansvar för försändelsen, detta rekommenderas endast för billigare varor). Paket till företagskunder skickas även de med DHL eller Postnord och kan levereras som Företagspaket om företaget är bemannat under dagtid. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.


Transportskador

Om varan skadas eller kommer bort under transporten måste du meddela vår kundservice inom 14 dagar. Skada på oöppnat paket anmäls till utlämningsstället. Om paket skadas eller kommer bort vid retur är det du som kund som är betalningsansvarig om du ej använt retursedel från oss.


Ej utlösta paket

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), samt hanteringsavgift på 290 kronor.


Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.
Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

• ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment.
Den gäller inte heller tillklippta produkter som t.ex. kablar och slangar på löpmeter eller specialbyggda produkter som är anpassade efter en specifik produkt.
• En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.
• Varan får ej vara använd och ska vara i originalförpackning.
• Varan får ej skickas mot lösen, får ej skickas till ombud eller andra frakttjänster för privatpersoner, då dessa försändelser inte körs ut till oss.
Vi kommer inte att köra och hämta ut dessa försändelser.

Vid alla returer måste kopia på fakturan eller ordersedel samt en enkel beskrivning på varför du returnerar produkten bifogas.

Frakter och avgifter i samband med byte eller retur bekostas av kunden.

 


Återköp

När vi fått en vara i retur och konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning enligt detta avtal betalar vi tillbaka 100% av köpeskillingen inom 30 dagar undantaget ev avgifter för expressleverans eller andra kund/orderspecifika avgifter. Har varan som returneras köpts med kort sker återbetalning till det kort som användes vid betalning av varan i annat fall sätts pengarna in på ditt bankkonto.


Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta oss via mail eller telefon och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

Du har som kund 3 års reklamationsrätt, för att kunna reklamera ett fel måste du göra detta inom skälig tid från det att du upptäckt felet.
Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av kvitto eller följesedel.

Bollnäs Bilvård AB testar alla inlämnade produkter.
Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätt alternativt om produkten är felfri debiteras kunden från 300 kr för Bollnäs Bilvård AB testarbete.
Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma.
För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till att kunden själv kontaktar tillverkaren eller generalagenten.

Vid eventuell tvist följer Bollnäs Bilvård AB ARN:s rekommendationer.


Garanti

Bollnäs Bilvård AB lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor, förbrukningsartiklar såsom tex batterier samt demo-produkter lämnas 3 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Bollnäs Bilvård AB lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

Om du vill returnera en trasig produkt du fått hemskickad, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Bollnäs Bilvård AB står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvars-adress. Bollnäs Bilvård AB ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ.
Om du har köpt produkten i någon av våra butiker ber vi dig komma in och tala med vår returpersonal så hjälper de mer än gärna till att avhjälpa problemet genom att ta in produkten för service.


Falska beställningar

Alla falska beställningar, bedrägerier samt försök till bedrägerier polisanmäls.


Sekretess

Bollnäs Bilvård AB tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part.
Bollnäs Bilvård AB tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.


Force majeure

Bollnäs Bilvård AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden. Bollnäs Bilvård AB reserverar sig för bild och textfel.



Vår webbplats använder cookies för att erbjuda dig en bättre användarupplevelse och vi rekommenderar dig att acceptera användning för att till fullo njuta av enkel navigering.