Hur handlar jag?

1. Hitta rätt produkt Hitta produkten som du vill köpa genom att söka eller bläddra genom våra kategorier och artikelgrupper.

2. Lägg produkten i varukorgen För att lägga produkten i varukorgen tryck på knappen (Köp). Om lagersaldot är ( 0 ) går produkten ej att beställa förens den åter finns i lager.

3. Gå till Kassan/Varukorgen För att gå vidare i din beställning eller för att kontrollera dina produkter i varukorgen. Klicka på knappen (Till kassan) antingen på den sida som visas efter att du har lagt produkten i varukorgen eller på knappen uppe till höger.

4. Ändra eller ta bort antal produkter I kassan, under fliken ”Din Kundvagn” i kassan visas dina produkter samt antal. Du kan enkelt ändra antalet produkter i kassan genom att: • ändra 1 till 0 för att ta bort den från listan eller • ändra från 1 till fler om du vill ha fler av samma produkt. För att dina ändringar skall träda i kraft måste du trycka på knappen (Uppdatera).

5. Uppge kundinformation Det snabbaste sättet för att fylla i dina namn- och adressuppgifter är genom att fylla i ditt personnummer (ÅÅMMDDXXXX) och trycka på (Hämta). Då fylls upp fälten upp med din folkbokföringsadress automatiskt. Kontrollera gärna din e-post adress en gång extra så du får din orderbekräftelse efter beställningen.

Har du redan ett konto hos oss? Klicka på knappen (Logga In) för att logga in direkt.
Vill du skapa ett konto så klicka i rutan (Spara mina uppgifter) under rutan (logga in) och välj ett lösenord.

6. Välj betalningssätt Välj det betalningssätt som passar dig bäst. Vid beställningar per faktura behöver vi ditt person- eller organisationsnummer.

7. Välj fraktsätt Det vanligaste fraktsättet är det första alternativet.

8. Aviseringssätt Om din leverans är för stor för din brevlåda så dirigeras det till ditt närmaste postombud. Då skickas ett kollinummer som du använder när du ska hämta ut paketet. Antingen väljer du att få detta kollinummer på SMS eller så väljer du att få det skickat på brev hem till dig. Väljer du SMS snabbas processen upp och du kan hämta ditt paket tidigare.

9. Orderkomentar Om du har någon kommentar eller vill märka din produkt med inköpsnummer eller dylikt så kan det göras i kommentarsfältet. Notera att övriga kommentarer kring beställningen kan fördröja din leverans då dessa beställningar hanteras manuellt av oss.

10. Godkänn köpvillkor och skicka din beställning Kontrollera alla uppgifter och godkänn våra köpvillkor för att sedan klicka på knappen (Slutför beställningen)

11. Vi levererar din beställning! Din order går till oss samtidigt som du får en bekräftelse på din beställning med e-post. Om du ej mottagit din orderbekräftelse inom 1 dygn ber vi dig att kontakta oss.
Alla beställningar gjorda innan kl 12:00 skickas vanligtvis samma dag (vardagar, Om allt finns i lager) och är vanligen framme dagen efter. När du genomför din beställning får du både orderbekräftelse och ett mail med dina kunduppgifter hos oss. Du får även ett e-post meddelande när din försändelse skickas från oss.

Hoppas att du blir nöjd med din beställning och med Bollnäs Bilvård Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss!



Orderhantering

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har min beställning gått igenom?
Får du ingen orderbekräftelse skickad till dig så vänligen kontrollera din mapp för skräppost och/eller papperskorgen. Det kan också bero på att Du angett fel e-postadress. Kontrollera gärna en extra gång att Du skrivit rätt e-postadress! Detta är den vanligaste orsaken till att du inte fått någon orderbekräftelse. Har du inte gått igenom alla steg i processen och klickat på skicka beställning har det inte blivit någon order.
När vi levererat Ditt paket skickas även en leveransbekräftelse till Dig.

Jag har ångrat mig. Kan jag annullera min order?
Om din order inte hunnit gå för plock och pack på vårt lager så kan du kontakta oss och vi annullerar den åt dig. Observera att önskemål om annullering via mail måste bli bekräftat av oss, utan bekräftelse så har ingen annullering skett. Om du ångrar det du har beställt och det redan har skickats så har du 14 dagars returrätt. Läs mer under returhantering.

Kan jag ändra min order och lägga till varor?
Vi kan ändra och lägga till varor i din order om du har valt faktura som betalsätt. Om du har betalat med kort kan tillägg inte göras i din order. Här kan vi endast ta bort varor i din order. Observera att ändringar enligt ovan endast kan göras förutsatt att din order inte gått till plock och pack på vårt lager. Skicka Ditt namn, ordernummer samt de ändringar Du vill göra till order@bollnasbilvard.se.

Vilka avgifter tillkommer när jag handlar hos er?
Förutom varan så tillkommer kostnaden för frakt. Fraktkostnaden kan variera beroende på vad du beställer. Du ser fraktkostnaden i kassan i webbshoppen.
Väljer du faktura som betalsätt så tillkommer 39 kr i fakturaavgift.
Väljer du bankgiro och betalkort så kan en hanteringsavgift på 39 Kr tillkomma om varuvärdet understiger 200 kr inkl moms. (fraktkostnad och avgifter tillkommer)
Du får alltid se alla kostnader för din beställning innan du ombeds att klicka vidare på skicka beställning.

Jag kan inte handla på faktura, köpet godkänns inte?
Om ditt köp inte godkänns när du väljer faktura kan det bero på ett par olika anledningar.

  1. Du måste vara 18 år för att få handla på faktura.
  2. Adressen kan ha blivit felaktig, vid betalning av faktura godkänns endast den folkbokförda adressen.
  3. Du kan ha angett ett felaktigt personnummer eller organisationsnummer. Detta kontrolleras mot adressen du är folkbokförd på och dessa måste matchas.
  4. Du kan ha överskridit de maxbelopp som godkänns för din beställning, och Klarna som vi anlitar vid fakturaköp, godkänner därför inte köpet.
  5. Vill du veta vilken kreditgräns du har kan du ringa Klarna på 08-58 61 26 00

Har ni någon butik där jag kan köpa eller hämta ut min beställning för att slippa frakten?
Ja vi har en butik i Bollnäs som ligger i Gävleborgslän. 

Bollnäs Bilvård AB
Renslyckan 1
821 50 Bollnäs

Tel: 0278-127 30

Kan ni  leverera till annan adress än fakturaadressen när jag betalar med faktura?

På grund av regler och bestämmelser från leverantören av faktura-tjänsten kan vi tyvärr inte erbjuda att leverera produkter till annan adress än den som fakturan skall skickas till.

Leveranser

Hur skickas min beställning?
Vi anlitar Posten som speditör, din order kan levereras som postpaket, gods eller på pall, beroende på storlek. När din order går som postpaket får du en avisering via sms eller brev när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste utlämningsställe. Stora varor skickas som gods eller på pall som aviseras av Posten och du får den hemkörd till dig efter överenskommelse med Posten om leverans.

När kommer mitt paket?
När din order har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din beställning har skickats som ett postpaket får du kollinummer i leveransbekräftelsen. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på www.posten.se

Jag har inte fått allt jag har beställt?
Allt i din beställning skickas samtidigt från vårt lager om du inte fått besked om annat. Din order kan innehålla så stora saker att det skickas som flera paket. Detta betyder att du kan få både sms och/eller flera brevavier. Varje avi, oavsett om den kommer via sms eller brev gäller för ett paket, inte hela ordern/försändelsen, som du har att hämta på ditt utlämningsställe. Avierna kan komma olika dagar från posten.

Hur lång är leveranstiden?
Vi försöker alltid att leverera till dig så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 2-5 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10-15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Om detta skulle ske gör vi allt för att meddela dig om din leverans. Allt i din order skickas samtidigt, om en vara i din order är en beställningsvara så skickas allt först när hela beställningen är komplett.

Hur lång tid har jag på mig att hämta paketet?
Paket ligger normalt kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det automatiskt returneras till oss. Ej utlösta paket debiteras med en avgift för att täcka våra kostnader. Denna avgift består av tur- och returfrakt enligt fraktarens prislista, plus 10 % av varuvärdet dock lägst 300 kronor.

Finns varan i lager?
Lagerstatus på varje produkt finner du när du klickar på mer information under varje produkt. Lagerstatusen står under köpknappen.

Hur gör jag om jag vill returnera/byta en vara?
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

• ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment. Den gäller inte heller tillklippta produkter som t.ex. kablar och slangar på löpmeter eller specialbyggda produkter som är anpassade efter en specifik produkt. • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang. • Varan får ej vara använd och ska vara i originalförpackning. • Varan får ej skickas mot lösen, får ej skickas till ombud eller andra frakttjänster för privatpersoner, då dessa försändelser inte körs ut till oss. Vi kommer inte att köra och hämta ut dessa försändelser.
Vid alla returer måste kopia på fakturan eller ordersedel samt en enkel beskrivning på varför du returnerar produkten bifogas.
Frakter och avgifter i samband med byte eller retur bekostas av kunden.

Returadress:
Partnerlogistik AB
Att: Bollnäs Bilvård AB
Österänsgatan 6 port 2
52134 Falköping

Jag har returnerat en vara men har inte fått tillbaka pengarna?
Returförfarandet tar cirka 14 dagar från det att vi fått in din retur till vårt lager. Har du betalat med kort har pengarna satts in på det konto som är kopplat till kortet du betalade med. Har du valt faktura kommer den att justeras och en ny faktura kommer att skickas ut till dig.

Jag fick just mitt paket och det är skadat.
Anmäl genast alla yttre skador till fraktbolaget (Posten). De lägger då upp ett reklamationsärende och ger Dig ett ärendenummer. Kontakta oss så fort Du fått ett ärendenummer så skickar vi nya produkter.

Kan jag beställa på annat sätt än via webbutiken?
Vi föredrar i första hand beställningar via webbutiken men det går även att beställa via e-post eller telefon men endast mot faktura. Skicka din order till order@bollnasbilvard.se.

Uppge följande uppgifter om Dig som köpare:
- Personnr/Orgnr
-Förnamn, Efternamn
- Fullständig adress
- Telefonnummer

Uppgifter ang. produkter som Du beställer:
- Produktnamn/nummer
- Antal
- Pris/st.

Är Du osäker på hur Du ska göra för att beställa eller vill ha mer information om en vara, tveka inte att kontakta oss via info@bollnasbilvard.se eller telefon vardagar kl. 08:00-17:00 på 0278-127 30.


Vår webbplats använder cookies för att erbjuda dig en bättre användarupplevelse och vi rekommenderar dig att acceptera användning för att till fullo njuta av enkel navigering.